خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/17 - 09:09
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
ابوترابی:

حرکت آمریکایی-انگلیسی علیه مسلمانان هندوستان در حال وقوع است

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی معتقد است فشار هندوستان علیه مسلمانان به تصویب قانون حقوق شهروندی ختم نخواهد شد و راهبرد آمریکایی پشت پرده آن، به دنبال تحریم تمام مسلمانان است.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به کشتار و آزار و اذیت مسلمانان هندی بعد از به تصویب رسیدن قانون موسوم به حقوق شهروندی که مسلمانان را مستثنا قرار داده است، گفت: تصویب این قانون و افزایش فشارها علیه مسلمانان دقیقا بعد از سفر رئیس جمهور آمریکا به هندوستان صورت گرفت.



نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: برخی از مسئولان هندی که اخیرا سمت هایی دریافت کرده اند کینه دیرینه ای نسبت به مسلمانان داشته و به صورت افراطی با آنها برخورد می کنند که بعد از به قدرت رسیدن این فشارها را افزایش دادند و سفر ترامپ نیز به این موضوع دامن زد.



وی در ادامه با بیان اینکه پشت پرده های آمریکایی در حال برنامه ریزی فشارهای بیشتر علیه مسلمانان هند است، عنوان کرد: این وقایع صرفا به تصویب قانون حقوق شهروندی ختم نمی شود بلکه رئیس جمهور آمریکا در سفر خود به هندوستان به دنبال فشار هرچه بیشتر نسبت به مسلمانان هند و فراتر از آن مسلمانان سایر کشور ها است.



ابوترابی ادامه داد: همچنین واشنگتن از روابط اقتصادی هندوستان و ایران به خصوص در منطقه آزاد چابهار و سرمایه گذاری هندی ها ناراضی است و به دنبال کاهش و قطع این روابط است.



وی در ادامه با بیان اینکه حرکت آمریکایی-انگلیسی در هند علیه مسلمانان در حال رخ دادن است، اظهار داشت: دولت هند و به خصوص افراطیون آنها که اکنون دارای سمت هایی در دولت شده اند، با سوءاستفاده از این فضا به دنبال آزار مسلمانان هستند.



ابوترابی تأکید کرد: انتظار داریم دولت هند عاقلانه برخورد کند و نگذارد در طول تاریخ بدنامی برای آنها باقی بماند چنانچه رئیس جمهور میانمار نیز که داعیه صلح داشت، صلح طلبی خود را به تاریخ سپرد و لکه ننگی از خود بر جای گذاشت.



رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: پیام مقام معظم رهبری در حمایت از مسلمانان هندی بازتاب خیلی خوبی در منطقه داشت و باید به عنوان راهبرد وزارت خارجه در نظر گرفته شده و جمهوری اسلامی با رایزنی و دیدار با مقامات هندوستان، آزار و اذیت مسلمانان هندی را متوقف کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 295877
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار